• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İstanbul

Valilikler

T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • ÜMRANİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
21
Ocak2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
  • ÜMRANİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Sosyal Çocuk, Mutlu Gelecek Psiko-Sosyal Okul Projesi

“SOSYAL ÇOCUK, MUTLU GELECEK PSİKO-SOSYAL OKUL PROJESİ”
 
 
Proje Adı:
 
Sosyal Çocuk, Mutlu Gelecek Psiko-Sosyal Okul Projesi
Proje Süresi
 
Eylül 2016 – Mayıs 2017(10 ay)
Proje Sahibi:        
Ümraniye Kaymakamlığı                                                        
Proje Desteği Veren Kurum:
İstanbul Çocukları Vakfı
Proje Yürütüldüğü Okul
Ümraniye Kazım Karabekir Ortaokulu
Proje Ortakları:  
 
Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü,
Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi,
Kazım Karabekir Ortaokulu
Proje Yürütme Ekibi
 
Reyhan ALTEMUR (Ümraniye Kaymakamlığı)
Berna KARSLI (Kazım Karabekir Ortaokulu - Müdür Yardımcısı)
Güldoğan ŞAHİN (Kazım Karabekir Ortaokulu - Görsel Sanatlar Öğretmeni)
Sema KARACA (Kazım Karabekir Ortaokulu - Görsel Sanatlar Öğretmeni)
Zehra KAHRAMAN (Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi – Psikolojik Danışman)
Tarık MENEKŞE (Kazım Karabekir Ortaokulu – Psikolojik Danışman)
 
 
 
PROJE UYGULAMA SONUÇLARI
YERİNE GETİRİLEN KISTASLAR
 
  • Riskli öğrenci davranışlarının yoğun olduğu Kazım Karabekir Ortaokulunda öğrencilerin fiziksel, duygusal ve sosyal açıdan en çok etkilendiği risk faktörleri öğretmenlerden ve rehberlik servisinden alınan veri ve bilgilerle belirlendi ve risk alanlarına göre okul risk haritasının çıkarıldı. (Ekim 2017)
  • Okul risk haritasına göre parçalanmış aile çocuğu olan, sokakta çalıştırılan ve tütün bağımlılığı riski olan öğrenci isimleri tespit edildi. (Ekim 2017)
  • Proje kapsamında okulda “Görsel Sanatlar Atölyesi” oluşturuldu. (Kasım - Aralık 2017)
  • 3 farklı risk grubundan seçilen (parçalanmış aile çocuğu, sokakta çalıştırılan ve tütün bağımlılığı riski) öğrenciler 2 çalışma grubuna bölündü ve düzenlenen çalışma programına göre 24 hafta boyunca (Ocak-Mayıs 2017) çalışmalar yapıldı.
  • Görsel sanatlar atölyesinde çalışmalara katılan risk grubundaki öğrencilerin velilerine yönelik; aile içi iletişim, gelişim özellikleri, risklerle baş etme konularında seminer çalışmaları yapıldı. (Mayıs 2017)
  • Çalışma takviminin son aşaması olarak da öğrencilerimize ait çalışmalar 24 Mayıs tarihinde öğrencilerimizin velilerimizin ve projeye büyük katkı sunan İlçe Kaymakamımızın katılımı ile sergi açılışımız yapılmıştır. Resim sergisi 3 gün boyunca öğrenci ve velilerin gezip görmesi için açık tutulmuştur. (24 Mayıs 2017)
  • Yapılan çalışmaların değerlendirildi ve proje sonuçları raporlandı. (Haziran 2017)
 
PROJE SONUÇLARININ İLERİYE DÖNÜK KATKISI
 
Proje kapsamında oluşturulan resim atölyesi; gecekondulaşmanın yüksek olduğu, ailelerin işsizlik düzeyinin yüksek olduğu ve çok farklı riskleri barındıran Ümraniye Kazım Karabekir Mahallesindeki Kazım Karabekir Ortaokulu’na öğrencilerinin önümüzdeki yıllarda da kullanacağı donanımlı bir çalışma alanı oluşturmuştur.
Resim atölyesinde yapılan çalışmalar öğrencilerin okula yakınlaştırılmalarına ciddi katkılar sağlamıştır. Gelecek dönemde de sağlamaya devam edecektir.
Farklı çalışma alanlarında yeteneklerini keşfetmeye olanağı olmayan öğrenciler için görsel sanatlara dair yeteneklerini keşfedecekleri bir ortam olmaya devam edecektir.
Riskli davranış eğilimi yüksek olan öğrencilerin okula yakınlaşması, okuldaki zamanlarını keyifli geçirmeleri, sosyal ilişkilerinin güçlenmesi, sorumluluk almaları, ailelerin de sürece dahil olması; davranış problemlerini azaltacağından aile içi ilişkiler de daha olumlu ve destekleyici olacaktır. Ailelerin çocuklarıyla çatışmalarının azalmasına katkı sağlayacaktır.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
 
Proje kapsamında risk grubunda bulunan öğrencilerin dönem boyunca eğlenerek ve zevk çalışabilecekleri, ortamda bulunmaktan mutlu olabilecekleri sınıf ortamı oluşturulmuş ve bu amaçlar doğrultusunda dönemlik bir çalışma ve etkinlik planı hazırlanmıştır. Etkinlik Planı dahilinde öğrencilerimize ilk olarak desen çizimleri ve karakalem tekniği çalışmaları yapılmıştır; daha sonra ise öğrencilerin farklı sanat türleri ve sanatçıları tanımaları amacıyla sınıf ortamında severek çalışabilecekleri tuval üzerine akrilik boya ile röprodüksiyon (eserden kopya) çalışması yapılmış olup; mayıs ayı içinde ise, geleneksel sanatlarımızdan ebru tekniği ile öğrencilerimizin birebir ebru sanatını severek icra etmeleri sağlanmıştır.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PROJE FAYDALARI
  • Anlaşılmaya ve kabul görmeye yaşıtlarından daha çok ihtiyaç duyan risk grubundaki öğrenciler koşulsuz kabul gördükleri resim atölyesinde çalışmalar yapma fırsatını bulmuşlardır.
  • Resim atölyesi çalışmasına seçilen öğrencilerin başlangıçta kendilerine ait farkındalıkları yetersiz olmasına rağmen proje sürecinde yeteneklerini keşfetme imkanı bulmuşlardır.
  • Sosyal ilişki bağları düşük olmasına rağmen atölye çalışmaları sürecinde grup arkadaşları ve atölye öğretmenleri ile güçlü duygusal bağlar kurmuşlardır.
  • Proje sergi aşamasında öğrencilerin aktif görevler almada çok istekli oldukları, çalışmalarını sergilemekten gurur duydukları görülmüştür. Sergi çalışmaları süresince sorumluluk duyguları ve davranışlarının olumlu düzeyde iyileştiği görülmüştür.
  • Ailelerinin de sürece katılması ve desteklemesi, risk grubundaki bu öğrencilerin kendilerini değerli hissetmelerine olanak sağlamıştır.
  • Okulda oluşturulan atölye tüm öğrencilerin resim sanatına ilgisini arttırmıştır. Atölyeye talep çok olması nedeniyle proje kapsamındaki 20 öğrenci değil, imkanlar dahilinde 30 öğrencinin yararlanması sağlanmıştır.
  • Çalışmaların sergilenmesi ve uygulamalı ebru çalışmalarının yapılmasına imkan tanınması; tüm öğrenciler, veliler ve mahalle halkı için resim sanatı ile buluşma imkanı sağlamıştır.
 
 
GENEL DEĞERLENDİRME
 
Başarılar
  • Proje kapsamında parçalanmış aile çocuğu olan, sokakta çalıştırılan ve tütün bağımlılığı riski olan öğrencilerin duygusal açıdan olumlu desteklenmesi sağlanmıştır.
  • Çalışmalara katılan öğrencilerin okula yakınlaştırılması sağlanmış ve devamsızlıklarının yüksek oranda ortadan kalktığı görülmüştür.
  • Risk grubundaki öğrencilerin farklı tekniklerle resim çalışmaları yaparak yeteneklerini fark etmeleri ve geliştirmeleri sağlanmıştır.
  • Okula devamlılık oranı düşük olan, olumlu sosyal ilişkileri zayıf, başarı motivasyonu düşük olan öğrencilerin okula devam oranlarının arttığı, sorumluluk aldıkları ve olumlu sosyal ilişkiler kurdukları görülmüştür.
  • Risk grubundaki öğrenci velilerinin sürece katılımı ile; okul ile veli yakınlaşması sağlanmış, öğrencilerin devamsızlık oranlarının azaldığı görülmüştür.
  • 20 kişilik öğrenci çalışma grubu ile çalışma planlanmışken; resim atölyesine öğrencilerin ilgisi ve talebi çok yüksek olduğundan süreçte şartlar arttırılarak; 30 kişilik öğrenci grubu çalışmalara dahil edilerek desteklenmiştir.
 
Sınırlılıklar
  • Atölye 20 öğrenci potansiyeline göre oluşturulduğundan; yoğun talep nedeniyle en fazla 30 öğrenciyle çalışmalar yürütülmüştür.
  • Aile çalışmalarına katılım sağlamayan/sağlayamayan velilerle iletişim sınırlı kalmıştır. Bu durumda mümkün olduğunca öğrenciler bireysel danışmanlık seansları ile okul psikolojik danışmanı tarafından desteklenmiştir.
  • Proje kapsamında yapılan geziye okuldaki tüm öğrenciler tarafından çok talep olmasına rağmen atölyede eğitime katılan sınırlı sayıda öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.
 
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Açık Kapı
Atatürk Mah. Fatih Sultan Mehmet Cd. No: 61 Ümraniye/İstanbul
0216 3165254