Proje Adı:
Sosyal Çocuk, Mutlu Gelecek Psiko-Sosyal Okul Projesi
|
Proje Süresi
Eylül 2016 – Mayıs 2017(10 ay)
|
Proje Sahibi:
|
Ümraniye Kaymakamlığı
|
Proje Desteği Veren Kurum:
|
İstanbul Çocukları Vakfı
|
Proje Yürütüldüğü Okul
|
Ümraniye Kazım Karabekir Ortaokulu
|
Proje Ortakları:
|
Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü,
Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi,
Kazım Karabekir Ortaokulu
|
Proje Yürütme Ekibi
|
Reyhan ALTEMUR (Ümraniye Kaymakamlığı)
Berna KARSLI (Kazım Karabekir Ortaokulu - Müdür Yardımcısı)
Güldoğan ŞAHİN (Kazım Karabekir Ortaokulu - Görsel Sanatlar Öğretmeni)
Sema KARACA (Kazım Karabekir Ortaokulu - Görsel Sanatlar Öğretmeni)
Zehra KAHRAMAN (Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi – Psikolojik Danışman)
Tarık MENEKŞE (Kazım Karabekir Ortaokulu – Psikolojik Danışman)
|
PROJE UYGULAMA SONUÇLARI
|
YERİNE GETİRİLEN KISTASLAR
|
|
PROJE SONUÇLARININ İLERİYE DÖNÜK KATKISI
Proje kapsamında oluşturulan resim atölyesi; gecekondulaşmanın yüksek olduğu, ailelerin işsizlik düzeyinin yüksek olduğu ve çok farklı riskleri barındıran Ümraniye Kazım Karabekir Mahallesindeki Kazım Karabekir Ortaokulu’na öğrencilerinin önümüzdeki yıllarda da kullanacağı donanımlı bir çalışma alanı oluşturmuştur.
Resim atölyesinde yapılan çalışmalar öğrencilerin okula yakınlaştırılmalarına ciddi katkılar sağlamıştır. Gelecek dönemde de sağlamaya devam edecektir.
Farklı çalışma alanlarında yeteneklerini keşfetmeye olanağı olmayan öğrenciler için görsel sanatlara dair yeteneklerini keşfedecekleri bir ortam olmaya devam edecektir.
Riskli davranış eğilimi yüksek olan öğrencilerin okula yakınlaşması, okuldaki zamanlarını keyifli geçirmeleri, sosyal ilişkilerinin güçlenmesi, sorumluluk almaları, ailelerin de sürece dahil olması; davranış problemlerini azaltacağından aile içi ilişkiler de daha olumlu ve destekleyici olacaktır. Ailelerin çocuklarıyla çatışmalarının azalmasına katkı sağlayacaktır.
|
PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
|
Proje kapsamında risk grubunda bulunan öğrencilerin dönem boyunca eğlenerek ve zevk çalışabilecekleri, ortamda bulunmaktan mutlu olabilecekleri sınıf ortamı oluşturulmuş ve bu amaçlar doğrultusunda dönemlik bir çalışma ve etkinlik planı hazırlanmıştır. Etkinlik Planı dahilinde öğrencilerimize ilk olarak desen çizimleri ve karakalem tekniği çalışmaları yapılmıştır; daha sonra ise öğrencilerin farklı sanat türleri ve sanatçıları tanımaları amacıyla sınıf ortamında severek çalışabilecekleri tuval üzerine akrilik boya ile röprodüksiyon (eserden kopya) çalışması yapılmış olup; mayıs ayı içinde ise, geleneksel sanatlarımızdan ebru tekniği ile öğrencilerimizin birebir ebru sanatını severek icra etmeleri sağlanmıştır.
|
PROJE FAYDALARI
|
|
GENEL DEĞERLENDİRME
|
Başarılar
Sınırlılıklar
|