• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İstanbul

Valilikler

T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • ÜMRANİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
17
Nisan2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
  • ÜMRANİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Eğit, Donat; Riski Azalt

 
PROJENİN KÜNYESİ:
Projenin Adı: "Eğit, Donat; Riski Azalt"
Projenin Sahibi: T.C. Ümraniye Kaymakamlığı
Proje Ortakları: T.C. İstanbul Valiliği, Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü, Sosyal Politikalar Derneği
Proje Uygulama Tarihi: 01.12.2016-01.12.2017
EDRA "Eğit, Donat; Riski Azalt" Projesi, İstanbul Kalkınma Ajansı'nın 2016 Yılı Çocuklar ve Gençler Mali Destek Programı kapsamında gerçekleştirilmektedir.
 
 
PROJENİN ÖZETİ:
Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) ve Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)tanıları, normal veya normal üstü zekâ düzeyinde olmasına rağmen nöropsikiyatrik farklılıklardan dolayı öğrenme sorunları yaşayan kişilere konulan tanılardır. Zihinsel yetersizlik yaşamadıkları halde bu bireylerin eğitim hayatları, öğrenme bozukluklarından dolayı sorunlu geçmektedir.
 
Türkçe literatürde istatistiksel ve vaka temelli bilgiler yeterli olmamasına rağmen yabancı literatürde, Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) ve Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tanılı kişilerin normal gelişim gösteren kişilere göre, suça üç kat daha fazla meyilli olduklarını; iki kat daha fazla suç işlediklerini; okul terki konusunda risk grubunda olduklarını, madde bağımlılığına daha yatkın olduklarını ve intihar teşebbüsünde bulunma oranlarının daha yüksek olduğunu ifade eden çok sayıda akademik yayın bulunmaktadır. Bu tanılara sahip olan öğrenciler; okullarda davranış problemlerini en fazla gösteren öğrenci grupları içinde yer almaktadır. Bu öğrenciler için oluşturulacak önleme yöntemlerinin, tedavi ve rehabilitasyon maliyetinden düşük olduğu bilinen bir gerçektir. Risk altındaki çocuklarla ilgili yapılan her türlü önleme programının değeri, toplumsal olarak paha biçilemezdir. Ancak önleme programlarının seminer, bilgilendirme veya farkındalık faaliyetlerinden ibaret olması, gerçek faydasını sınırlandırmaktadır. Bu nedenle önleme programlarının sadece bilgi düzeyinde kalması değil; gerekli donanım eşliğinde beceri ve yeterlilik kazandırma, alandaki insan kaynağının yetkinliğini arttırmayı mutlaka içermesi gerekmektedir. Bu ihtiyaçlar doğrultusunda mevcut proje ile normal ve/ya normalüstü zihin düzeyinde olup, uygun şartlarda eğitim aldığı takdirde risk unsuru olmaktan çıkarak kendini gerçekleştirebilecek ve potansiyelini kullanabilecek olan ÖÖG ve DEHB tanılı çocuklara yönelik, ikincil önleme hizmetlerinin etkili ve yeterli bir şekilde sunulması amaçlanmaktadır.
 
 
PROJENİN AMACI:
Projenin özel hedefi; Ümraniye ilçesinde bulunan, Destek Eğitim Odası olarak kullanılmak üzere bağımsız bir sınıf tahsis eden ilk ve ortaokullarda ÖÖG veya DEHB tanılı öğrencilerle kullanılmak üzere, eğitsel, fiziksel ve teknolojik donanım temin edilmesi; Destek Eğitim Odalarında görev alan ve belirtilen tanılar dolayısıyla kaynaştırma eğitimine tabi olan öğrencilerle çalışan öğretmenlere eğitim vermek üzere formatör yetiştirilmesi; Destek Eğitim Odalarında görev alan öğretmenlerin, bu öğrencilerle çalışabilme yeterliliklerinin geliştirilmesi; ÖÖG ve DEHB tanısı almış öğrencilerin ailelerine yönelik bilgilendirme semineri düzenlenmesi vasıtasıyla etkili bir önleme programı hazırlanmasıdır. 
        
 
PROJENİN HEDEFİ VE SONUÇLARI:
  • Ümraniye ilçesindeki ilk ve ortaokullarda eğitim gören 6-14 yas arası, Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) veya Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tanısı almış öğrenciler (en az 140 öğrenci ile projenin ilk yılında birebir çalışma yapılacaktır.)
  • Ümraniye ilçesindeki ilk ve ortaokullardaki Destek Eğitim Odalarında görev alan öğretmenler (İlçede belirlenen 8 formatöre akademisyenler tarafından 60 saatlik eğitim verilecektir. Bu formatörler ise ilçede okullarında destek eğitim odalarında görev yapan 72 öğretmene 60 saatlik eğitim vereceklerdir.)
  • 6-14 yas arasındaki Özel Öğrenme Güçlüğü veya Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanısı almış öğrencilerin aileleri (akademisyenler tarafından ailelere 2 saatlik bilgilendirme semineri verilecektir. )
  • Ümraniye ilçesi okullarındaki tüm öğrenci, öğretmen ve idareciler (18 ilkokul ve 6 ortaokulun içindeki destek eğitim odalarının eğitsel, fiziksel ve teknolojik donanımı sağlanarak, bundan sonraki dönemlerde de bu donanımın öğrencilere fayda sağlaması hedeflenmektedir.)
  • Proje ortağı olan kurumların ilgili birimleri (kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları arasındaki proje temelli işbirlikleri yoluyla, ilçemize katma değeri yüksek hizmetler sağlanacaktır.)
 
Nihai Yararlanıcılar:
Projenin nihai yararlanıcıları; Ümraniye ilçesinde eğitim öğretim gören tüm öğrenciler, Ümraniye ilçesindeki ilk ve ortaokullarda destek eğitim odasında çalışan veya çalışabilecek olan tüm öğretmenler, Özel Öğrenme Güçlüğü ve Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanısı olan ve olmayan tüm öğrencilerin aileleridir. İlimizdeki basta ilk ve ortaokullar ile Rehberlik ve Araştırma Merkezleri olmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm okul ve kurumlar ve üniversitelerin Eğitim Fakülteleri ile özel eğitim konusunda çalışan sivil toplum kuruluşları ve firmalar, uzun vadede projenin yararlanıcılarıdır.
 
 
PROJENİN FAALİYETLERİ:
1. Akademik kurulun belirlenmesi
2. Projenin yürütüleceği birimlerin belirlenmesi
 2.1. Proje kapsamında çalışma yürütülecek okul ve destek eğitim odalarının belirlenmesi
 2.2. Destek eğitim odalarında görev alan öğretmenlere eğitim verecek olan formatörlerin belirlenmesi
 2.3. Destek eğitim odalarında görev alan ve proje kapsamında hizmetiçi eğitim alacak olan öğretmenlerin belirlenmesi
 2.4. Proje kapsamında çalışılacak öğrencilerin belirlenmesi
3. Proje için web sitesinin hazırlanması
4. Açılış toplantısının düzenlenmesi
5.Belirlenen destek eğitim odalarının fiziki, teknolojik ve eğitsel donanımları ile ilgili materyalin temin edilmesi
6. Araştırma faaliyetlerinin yapılması
 6.1. Öğretmenlere ön test uygulaması yapılması- Mevcut durum araştırması
 6.2. Öğrencilere ön test uygulaması yapılması -Mevcut durum araştırması
 6.3. Öğretmenlere son test uygulaması yapılması- Eğitim etkililik araştırması
 6.4. Öğrencilere son test uygulaması yapılması -Eğitim etkililik araştırması
7. Proje kapsamında formatör ve öğretmenlere yönelik düzenlenecek eğitimlerin içeriğinin akademisyenler tarafından oluşturulması
8. Eğitimlerin düzenlenmesi
 8.1. Formatör Eğitimi düzenlenmesi
 8.2. Öğretmenlere Farkındalık Eğitimi Kursu verilmesi
 8.3. Öğretmenlere Özel Öğrenme Güçlüğü Eğitim Uygulamaları Kursu verilmesi
 8.4. Aile Semineri düzenlenmesi
 8.5. Değerlendirme Çalıştayı yapılması
9. Destek eğitim odasında Uygulamalar yapılması
10. Öğretmenlerle İntervizyon çalışması yapılması
11. Kapanış Toplantısı düzenlenmesi  
 
 
 
PROJENİN İNTERNET SİTESİ:  www.edraumraniye.com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Açık Kapı
Atatürk Mah. Fatih Sultan Mehmet Cd. No: 61 Ümraniye/İstanbul
0216 3165254